ingenium

Lokalizacja i środowisko wdrożenia Zakład Produkcyjny. Zatrudnienie: 200 pracowników. Wielkość produkcji: 33 mln sztuk nakładu rocznie. Założenia projektu Opracowanie efektywnej struktury organizacyjnej w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. Skrócenie czasu realizacji zleceń oraz wzrost rentowności sprzedaży. Okres wdrożenia: 6 m-cy. Podejście do projektu Z punktu widzenia założeń projektu i środowiska technologicznego wdrożenia istotne było działanie w następujących kierunkach: • analiza i optymalizacja procesu obsługi klienta z uwzględnieniem współpracy komórek odpowiedzial- nych za proces wytworzenia oraz bezpośrednią komunikację z klientem • parametryzacja zleceń, dynamiczne harmonogramowanie i bilansowanie produkcji, określanie opty- malnych terminów realizacji zleceń • weryfikacja bazy klientów i analiza opłacalności współpracy • aktywizacja sprzedaży w celu pozyskiwania bardziej rentownych zamówień Zastosowane rozwiązania • opracowanie i wdrożenie macierzowego modelu struktury organizacyjnej (technologia wytworzenia i sprzedaż) • podział rynków, klientów w odniesieniu do nowego modelu struktury organizacyjnej • opracowanie i wdrożenie procesu obsługi zleceń (parametryzacja zleceń, planowanie i bilansowanie mocy, wewnętrzne procedury przepływu informacji, komunikacja zewnętrzna) • definicja i wdrożenie procesu sprzedaży i systemu zarządzania aktywnościami sprzedażowymi • baza klientów i narzędzia analizy efektywności współpracy • opracowanie procedur organizacyjnych adekwatnych do nowego modelu struktury i procesów sprzedaży • opracowanie systemu motywacyjnego w odniesieniu do KPI nowego modelu Podsumowanie i rezultaty Projekt zakończył się wdrożeniem nowego modelu struktury organizacyjnej oraz rozwiązań pozwalają- cych skutecznie zarządzać procesem realizacji zleceń. Opracowane narzędzia i procedury sprzedaży umożliwiają aktywne pozyskiwanie rentownych zleceń i optymalizację portfela klientów. Struktura organizacyjna obszaru sprzedaży i obsługi klienta 9 www.ingeniumpolska.pl System Zarządzania Sprzedażą

RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=