ingenium
Historia firmy: • 1989 rok – powstaje w Poznaniu hurtownia chemii gospodarczej i kosmetyków „Tarkon”. Jej założycielami są Grażyna i Sławomir Gołuchowscy. • 1991 rok – wrocławianie Marzena i Krzysztof Gradeccy zakładają w swoimmieście hurtownię o profilu kosmetyczno-chemicznym – „Gradi”. • 1991-93 – otworzono kolejne oddziały Tarkonu w Szczecinie, Drezdenku, Gnieźnie i Gorzowie Wlkp. • 1992 rok – rusza pierwszy zlokalizowany poza Dolnym Śląskiem oddział terenowy hurtowni Gradi w Koninie. W kolejnych latach nastąpiła ekspansja na nowe rynki m.in . w Legnicy, Świdnicy i Jeleniej Górze. • 1996 rok – obie firmy stworzyły grupę zakupową i rozpoczęły dzia- łalność pod wspólną nazwą „Tarkon-Gradi”. Poskutkowało to nie tylko stworzeniem silnej grupy dystrybucyjnej ale przede wszyst- kim unifikacją metod pracy oraz wymianą informacji i doświad- czeń. W następnych latach firma wykorzystała dobrą koniunkturę intensywnie się rozwijając, rozbudowując struktury i wprowadza- jąc innowacyjne rozwiązania (m.in. system elektronicznego wsparcia sprzedaży czy ciągle ulepszany system logistyczny). • 1998-2000 – zbudowano w Poznaniu i we Wrocławiu nowoczesne magazyny wysokiego składowania o powierzchni całkowitej ponad 4000 m 2 . Obecnie ich powierzchnia to już ponad 6000 m 2 . • 2007 rok – następuje największa fuzja w branży – Tarkon-Gradi Wrocław przejmuje większościowy pakiet udziałów w Tarkon- Gradi Poznań, tworząc w ten sposób silną i profesjonalną grupę kapitałową. Po konsolidacji powstała nowa jakość, której celem jest maksymalizacja efektywności logistyki oraz wykorzystanie nowych, dostępnych dla dużej organizacji narzędzi informatycz- nych i technologicznych. logistyka Firma konsekwentnie przez lata inwestowała w rozwój systemu lo- gistycznego, dopracowując się skutecznych i wydajnych rozwiązań. Dostawy do klientów są realizowane z 7 magazynów, dwa z nich to nowoczesne, pięciopoziomowe magazyny wysokiego składowania. Zarządzanie zapasemmagazynowymodbywa się za pomocą zaawan- sowanych narzędzi informatycznych, a nowoczesna baza sprzętowa ułatwia konfekcjonowanie towaru i przygotowanie wysyłek. Sprzedaż Firma konsekwentnie wprowadzała innowacyjne rozwiązania w dziale sprzedaży, rozbudowując stopniowo struktury, organizu- jąc wspólne z dostawcami projekty, przyjmując oferty ekskluzyw- nej sprzedaży. Przez wiele lat doskonalenia metod organizacji i zarządzania, systemów wynagrodzeń, motywowania i kontroli, przedstawiciele handlowi są dzisiaj zintegrowanym, sprawnym ze- społem zdolnym podjąć najtrudniejsze wyzwania. Tarkon-Gradi jako jeden z pierwszych w kraju zoptymalizowała procesy sprzedażowe wprowadzając systemy elektroniczne: pal- mtopy i platformę Sagra, umożliwiającą przesyłanie zamówień wprost ze sklepu i w wysokim stopniu zautomatyzowane ich prze- twarzanie. Niebagatelną rolę spełniła także, od początku, anali- tyka danych. Dziś łatwy i szybki dostęp do bieżących danych handlowych umożliwiających wielopłaszczyznowe podejmowanie decyzji jest możliwy na wszystkich szczeblach zarządzania sprze- dażą. A jego wykorzystanie przekłada się na stałe zwiększanie wy- dajności i wyników firmy. Naturalnym kolejnym krokiem w rozwoju firmy był udział w naj- większym projekcie konsolidacyjnym w branży w Polsce – stwo- rzeniu Polskiej Grupy Drogeryjnej. „…Z przyjemnością polecam firmę Ingenium Polska każdemu przedsiębiorstwu, które planuje skuteczne i efektywne wdrożenie procedur poprawiających organizację i pod- noszących skuteczność i produktywność działania oraz tym wszystkim którym na sercu leży optymalny poziom kosztów. Profesjonalizm, skuteczność, sprawność dzia- łania oraz troska o klienta to cechy charakterystyczne dla Ingenium. Jestem przekonany, że Ingenium Polska może być partnerem w zakresie produktywności dla każdej organizacji.” Krzysztof Gradecki, Właściciel 32 źródło: http://www.tarkon-gradi.com.pl www.ingeniumpolska.pl Trakon-Gradi to wiodące w Polsce przedsiębiorstwo dystrybucyjne w branży drogeryjnej, którego roczne obroty znacznie prze- kraczają 200 mln PLN, obejmujące swoim zasięgiem ponad połowę kraju. W jego asortymencie znajdują się artykuły kosmetyczne, chemiczne i higieniczne zawierające portfolio ponad 6000 jednostek magazynowych. Firma może się poszczycić liczbą ok. 5000 odbiorców, 11000 m 2 powierzchni magazynowej i flotą 140 pojazdów. Firma Tarkon Gradi jest firmą, specjalizującą się w handlu i dystrybucji artykułów chemii gospodarczej. Tarkon Gradi jest liderem na rynku a do naszych partnerów zaliczyć możemy producentów: Henkel, Beiersdorf, Colgate-Palmolive, L'oreal Gamier, Gillette, Benckiser, oraz polskie firmy jak: Soraya, Kolastyna, Bella, Joanna, Ziaja czy Bielenda. Obsługujemy kilka tysięcy punktów rynku tradycyjnego oraz sieci supennarketów. Klarowna wizja oraz wysoki poziom kadry zarządzającej zapewniają naszej firmie ciągły rozwój, a wprowadzanie nowych pionierskich rozwiązań w naszej branży pozwala utrzymać nam pozycję lidera od wielu lat. Wyniki ostatnich lat w postaci generowanych zysków i ciągle rosnącej dynamiki sprzedaży są dowodem na to, iż strategia obrana przez Tarkon Gradi była słuszna a nasi partnerzy docenili przystępność i bardzo wysoką jakość oferowanych usług. W pierwszej połowie 2005 roku właściciele i Zarząd Tarkon Gradi podjął decyzję wprowadzenia kompleksowych systemów zarządzania oraz przeszkolenia kadry kierowniczej i dozoru bezpośredniego. W tym celu została zatrudniona firma Ingenium Polska oferująca pełną usługę przygotowania i wdrożenia systemów zarządzania dla wszystkich obszarów działalności operacyjnej firmy. W okresie 22 tygodni kalendarzowych firma Ingenium Polska przy zaangażowaniu przedstawicieli naszej kadry kierowniczej przygotowała i wdrożyła kompletne zestawy procedur i instrukcji. Programem szkoleniowym objęto pracowników pełniących funkcje kierownicze. Prace realizowane były w obszarze magazynów, sprzedaży i zaopatrzenia. Po kilku tygodniach realizacji Programu Ingenium dzięki zaangażowaniu całego zespołu Tarkon Gradi, zarządów obu firm oraz zespołu Ingenium, odnotowaliśmy wzrost wielkości i wartości sprzedaży i określiliśmy mozliwości istotnej redukcji kosztów w obszarze gospodarki magazynowej i zaopatrzenia. Program pozwolił po raz kolejny wprowadzić nową jakość w organizacji pracy i zarządzania poszczególnych działów w Tarkon Gradi. Z przyjemnością polecam firme Ingenium Polska każdemu przedsiębiorstwu, które planuje skuteczne i efektywne wdrożenie procedur poprawiających organizację i podnoszących skuteczność i produktywność działania oraz tym wszystkim którym na sercu leży optymalny poziom kosztów. Profesjonalizm, skuteczność, sprawność działania oraz troska o klienta to cechy charakterystyczne dia Ingenium. Jestem przekonany, że Ingenium Polska może być partnerem w zakresie produktywności dla każdej organizacji. INGENIUM POLSKA Ul. Swiętojerska 5/7 Warszawa List referencyjny Wrocław, dn. 5 grudnia 2005r. 51-423Wrocław, ul.Olsztyńska43-45,NIP895-001-83-49 Biu roHandlowe:ul.Paprotna3 , 51-114Wrocław tel. (071)32-32-100, tel/fax (071)32-32-101 Z poważaniem Krzysztof Gradecki,Właściciel
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTU4MDI=